Rynek multiagencji w Polsce  – Czy warto współpracować z multiagencją?

Rynek multiagencji w Polsce – Czy warto współpracować z multiagencją?

11 stycznia, 2021 Wyłącz przez Krzysztof Polańczyk

Multiagencje ubezpieczeniowe dają swoim klientom możliwość porównania różnych polis od kilku towarzystw ubezpieczeniowych. To gwarantuje znalezienie ubezpieczenia w pełni odpowiadającego potrzebom danego klienta. Wyniki badań przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich lat pokazują, że mimo wzrostu zainteresowania internetowymi kalkulatorami on-line do porównywania ofert, w dalszym ciągu sporo osób podejmuje decyzję o tym, aby umowę ubezpieczenia podpisywać w tradycyjnej, stacjonarnej formie.

Ten trend zauważalny jest w szczególności w odniesieniu do prostych, szablonowych ubezpieczeń. Nie ma przecież możliwości, aby przedsiębiorstwo chcące wykupić polisy komunikacyjne dla kilkudziesięciu pojazdów mogło w wydajny sposób użyć do tego celu kalkulatora. Tacy klienci szukają wydajniejszych rozwiązań, a te są w stanie zaoferować im wyłącznie multiagencje ubezpieczeniowe. W chwili obecnej działające w naszym kraju multiagencje dysponują nowoczesnymi programami. Renomowanym oprogramowaniem może pochwalić się firma KA System, które jeszcze bardziej zwiększa poziom dopasowania ofert do potrzeb konkretnego klienta.

Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z multiagencją ubezpieczeniową?

Dokładne wytyczne dotyczące zasad sprzedaży i kupna ubezpieczeń regulują w Polsce przepisy prawne. Jest w nich mowa o legalnych metodach dystrybucji ubezpieczeń. Oczywiście, każda firma ubezpieczeniowa tworzy swoją własną strategię oraz stosuje zupełnie inne sposoby sprzedaży oferowanych przez siebie produktów. Bez względu na to, jakie narzędzia wykorzystuje firma, to ich cel jest zawsze taki sam. Mowa tutaj oczywiście o dotarciu z ofertą do jak najszerszej grupy klientów i sprzedaży jak największej liczby polis ubezpieczeniowych.

Eksperci podają przynajmniej dwie przyczyny takiego stanu rzeczy: nowe regulacje prawne a także zwyczaje zakupowe i postawy klientów. Oba te czynniki wpłynęły na to, że multiagencje ubezpieczeniowe zaczęły rozwijać się jeszcze szybciej. Ludziom zależy na tym, aby móc porównać oferty ubezpieczeń od jak największej liczby towarzystw. Chcą mieć pewność, że prezentowana oferta jest rzeczywiście atrakcyjna, a podpisanie umowy z daną firmą będzie dobrą decyzją.

Zalety współpracy z multiagencją ubezpieczeniową

Multiagencja ubezpieczeniowa to właśnie odpowiedź na popyt na tego rodzaju usługi. Klient, który chce porównać ze sobą kilkanaście ofert pod względem cen bądź oferowanych zakresów ubezpieczenia, wybiera właśnie multiagencję. Doświadczeni konsultanci zatrudnieni w multiagencjach są w stanie doradzić klientowi, jak wybrać najlepsze ubezpieczenie oraz optymalnie dostosować je do jego potrzeb. Niewątpliwą korzyścią korzystania z usług multiagencji jest też fakt, iż konsultanci przekazują nam wyłącznie obiektywne informacje na temat poszczególnych ofert. Co u pojedynczych agentów ubezpieczeniowych nie zawsze było stosowaną praktyką.

Czytaj również: Programy dla agentów i multiagencji ubezpieczeniowych

Niepodważalna zaleta multiagencji polega też na tym, iż pracują w nich zazwyczaj wykwalifikowani eksperci, których wyróżnia pełen profesjonalizm i skupienie się na potrzebach konkretnego klienta. Multiagencje podążają także za różnymi nowinkami technologicznymi, co jest magnesem na klientów ceniących nowoczesne rozwiązania. Technologiczne rozwiązania pomagają też w sprawnym pozyskiwaniu klientów. Zwyczajni agenci mają nie tylko mniejszą wiedzę, ale dodatkowo nie zaproponują nam tak wielu zróżnicowanych ofert co multiagencja. Ze wszystkich tych powodów multiagencje współpracujące z kilkoma firmami ubezpieczeniowymi są coraz częściej wybierane przez wymagających klientów. Zwłaszcza przez tych, którzy nie lubią przepłacać oraz ceniących profesjonalizm w każdym calu.

Jak działa akwizycja w multiagencji ubezpieczeniowej?

Na oferowanie usług ubezpieczeniowych przez multiagencję składa się cała masa skomplikowanych procesów. Jak działa akwizycja? Składa się ona z wielu etapów. Jeden z nich to oczywiście stworzenie produktu i jego dopracowanie. Aby wypuszczenie produktu ubezpieczeniowego na rynek było możliwe, konieczne jest przeprowadzenie badań rynkowych, które dadzą nam odpowiedź na pytanie, czego aktualnie potrzebują klienci. Procesowi sprzedaży towarzyszy tzw. underwriting, czyli ocena ryzyka. Gdy transakcja sprzedaży dojdzie do skutku, przychodzi czas na administrowanie umowami a także likwidację szkód w razie różnych wypadków ubezpieczeniowych. Każdy z procesów towarzyszący funkcjonowaniu multiagencji wymaga zapewnienia wsparcia w wielu obszarach. Mowa tutaj o obsłudze prawnej, poradach księgowych, marketingowych oraz o obsłudze IT.

Sprawdź również: Kto jest właścicielem danych multiagencji?

Prognozy dla rynku multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce

W ciągu kilku ostatnich lat rynek multiagencji rozwijał się najszybciej spośród wszystkich podmiotów działających na podażowej stronie sprzedaży ubezpieczeń. Wszystkie przewidywania ekspertów wskazują, że rola tego segmentu będzie nieustannie wzrastać. Polacy nie lubią przepłacać za ubezpieczenia, dlatego tak chętnie korzystają z usług profesjonalnych multiagencji, które oferują nowoczesne sieci sprzedaży ubezpieczeń. Agenci są od dawna postrzegani jako drożsi i mniej efektywni, zatem trend ten będzie się pogłębiał.