Rozwój multiagencji ubezpieczeniowej – co warto wiedzieć?

Rozwój multiagencji ubezpieczeniowej – co warto wiedzieć?

15 października, 2020 Wyłącz przez Michał Wantuch

Jak wpłynąć na wyniki sprzedażowe multiagencji, nie podnosząc przy tym stawek OC? Jak ją skutecznie skierować na ścieżkę rozwoju? Możliwości jest wiele, chociaż wprowadzanie nowych procesów nigdy nie jest zadaniem łatwym.

Multiagencja – czym jest i jaki jest cel jej istnienia?

Multiagencja to nic innego jak pośrednictwo ubezpieczeniowe kilku firm ubezpieczeniowych jednocześnie. Multiagent oferuje produkty wszystkich ubezpieczycieli, z którymi na co dzień współpracuje. Zakres obowiązków w tym przypadku nie różni się od zakresu obowiązków zwykłego agenta ubezpieczeniowego. Pracownik multiagencji może jednak porównać ze sobą wiele ofert. Podczas, gdy agent wyłączny zachwala swój produkt, co jest zresztą zupełnie normalne, multiagent pozwala na poznanie kilku ciekawych propozycji i wybranie tej najkorzystniejszej dla klienta.

Pracownicy multiagencji na co dzień współpracują z wieloma firmami. Jednak żadna z nich nie jest za nich odpowiedzialna. Rozwiązane jest to poprzez specjalne ubezpieczenie obowiązkowe – tzw. OC dla agentów. Musi posiadać je każdy multiagent. W razie zaniedbań różnego rodzaju, odszkodowanie dla osoby pokrzywdzonej jest wypłacane właśnie z tej polisy.

Klient i jego potrzeby są najważniejsze

Dla klientów niewątpliwie liczy się to, w jaki sposób pracownicy agencji ubezpieczeniowej do nich podchodzą. Jak powinno to wyglądać? Dobry agent musi być skupiony na swoim rozmówcy i jego potrzebach. Powinien zadawać mu istotne pytania potrzebne w czasie przygotowywania oferty. Klientom należy okazywać należyty szacunek i być do nich przyjaźnie nastawionym. Multiagencje mają na ogół do dyspozycji specjalne oprogramowanie, które ma duży wpływ na jakość obsługi klienta.

Wiodące produkty w ofercie multiagencji

Dobra agencja jest miejscem, w którym można uzyskać pomoc w przypadku różnych potrzeb – ubezpieczenia domu, samochodu, firmy itd. Dla klienta to rozwiązanie wygodne i praktyczne. Może bowiem połączyć ze sobą różne pakiety polis, co przekłada się na niższą sumę ubezpieczenia. Dobre agencje cały czas rozwijają się i nadążają za nowościami. Zmieniają się one razem z otaczającą je rzeczywistością i oferują coraz częściej mniej typowe, niszowe ubezpieczenia.

Współpraca z multiagencją

Multiagencja – czy warto skorzystać z jej usług?

Przygotowanie dla klienta oferty wcale nie jest trudne czy czasochłonne. Multiagencja jest w stanie bardzo szybko przedstawić propozycje kilku towarzystw ubezpieczeniowych. To wynika z zastosowania nowoczesnego oprogramowania, na którym pracuje większość agentów ubezpieczeniowych. Przykładem może być KA System. Program ten pozwala na dopasowanie ofert do danego klienta.

Pozycja na rynku multiagencji ma znaczenie

Nie da się ukryć, że wyznacznikiem dobrej agencji ubezpieczeniowej jest również jej doświadczenie, staż na rynku. Dlaczego jest to aż tak bardzo istotne? To pokazuje bowiem, że dana firma zdobyła zaufanie klientów i zależy jej na swoim, długoterminowym wizerunku. Nie jest natomiast nakierowana na szybkie zyski finansowe kosztem swoich klientów. To niestety wciąż się zdarza.

Podsumowanie

Multiagencja powinna wiedzieć, jak przeprowadzać transakcje bez narzucania się klientom. Musi ona udzielać stosownych informacji na temat oferowanych ubezpieczeń. Do jej obowiązków należy też przechowywanie danych klientów i ich zabezpieczanie. Dobra agencja wyznacza sobie długoterminowe cele i szuka klientów na lata, którzy będą do niej wracać, również ze znajomymi czy rodziną.