Reklama agencji ubezpieczeniowej – jak skutecznie prowadzić marketing

Reklama agencji ubezpieczeniowej – jak skutecznie prowadzić marketing

14 lipca, 2022 Wyłączono przez Piotr Zalewski

Zakup polisy ubezpieczeniowej to niezwykle istotna decyzja. Agent ubezpieczeniowy powinien zadbać o to, by we właściwy sposób zaprezentować elementy oferty, a także wykazać się empatią wobec klienta. Ważne, by umiał go wysłuchać oraz wzbudzić w nim zaufanie. Znajomość metod działań marketingowych w codziennej pracy agenta ubezpieczeniowego jest niezwykle istotna. Najważniejsze marketingowe sposoby pozyskiwania klientów i budowania długotrwałych relacji omawiamy w poniższym artykule. 

Social Selling – aktywny udział w dyskusji i niesienie pomocy 

Za pośrednictwem mediów społecznościowych możemy budować wizerunek marki a także kontaktować się z klientami. Niestety, w dalszym ciągu wielu agentów ubezpieczeniowych nie wykorzystuje w odpowiedni sposób możliwości, które dają platformy społecznościowe. Jest to prawdziwe marnotrawstwo dostępnych szans. Eksperci niejednokrotnie mówią o social sellingu. Jest to określenie dla bezpośredniego kontaktu i interakcji z klientami, gdzie wykorzystuje się platformy społecznościowe. Metoda działania jest prosta. Wykorzystując portal społecznościowy szukamy profilu potencjalnego klienta, a następnie przedstawiamy mu dedykowaną ofertę. 

Omówimy to na konkretnym przykładzie. Na Facebooku ktoś umieszcza ogłoszenie, że szuka pomocy w znalezieniu najlepszego ubezpieczenia samochodowego. Agent ubezpieczeniowy, który zobaczy taki post, może w szybki sposób pomóc takiej osobie a następnie sfinalizować transakcję. Wystarczy, że napisze do niej wiadomość, uzyska niezbędne szczegóły, a następnie udzieli jej niezbędnego wsparcia. Jeżeli mamy odpowiednią wiedzę oraz czas, na portalu społecznościowym prędzej czy później znajdziemy osobę, która będzie potrzebowała pomocy w znalezieniu odpowiedniej polisy spełniającej jej oczekiwania. 

O czym należy pamiętać przy korzystaniu z tej metody?

Niezwykle istotne jest to, aby nasz profil na portalu wyglądał profesjonalnie – wówczas osoby zastanawiające się nad skorzystaniem z naszych usług będą miały pewność, że rzeczywiście jesteśmy ekspertami z branży ubezpieczeniowej mającymi odpowiednią wiedzę w tym zakresie. Na naszym profilu nie powinny znajdować się zdjęcia z imprez suto zakrapianych alkoholem czy wydarzeń o charakterze politycznym. W przeciwnym razie w bardzo szybki sposób stracimy szansę na pozyskanie bardzo szerokiego grona klientów. Nasz profil powinniśmy prowadzić w taki sposób, by budować swój wizerunek specjalisty z branży ubezpieczeniowej, który jest gotowy okazać pomoc nawet w najtrudniejszej sytuacji. Profil jest swego rodzaju wirtualną wizytówką budującą naszą wiarygodność i autorytet. Jeżeli to zlekceważymy, osiągnięcie sukcesu będzie znacznie utrudnione oraz potrwa zdecydowanie dłużej. 

Płatne kampanie reklamowe dla branży ubezpieczeniowej

Osoby poszukujące odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej w pierwszej kolejności sprawdzają informacje w internecie, przede wszystkim w wyszukiwarkach takich jak Google. W tym momencie pojawia się ogromna szansa dla wszystkich sprzedawców polis. Wyszukiwarki internetowe oferują bowiem możliwość zakupu płatnych kampanii reklamowych na określone słowa kluczowe. Przykładowo: agent sprzedający ubezpieczenia na życie w danym mieście, wykupuje reklamy na hasło „ubezpieczenie na życie Warszawa”. W ten sposób jego reklama pojawi się na szczycie listy wyszukiwania, a co za tym idzie – liczba potencjalnych klientów znacząco wzrośnie. 

Należy również pamiętać o tym, że promowanie produktów i usług ubezpieczeniowych objęte jest ustawą o dystrybucji ubezpieczeń z 2017 r. Przywołany akt prawny wskazuje, że wszelkiego rodzaju  informacje mające charakter reklamowy i marketingowy w branży ubezpieczeniowej, powinny wyróżniać się następującymi cechami:

  • muszą być jasne (bez używania skrótów, niezrozumiałych sformułowań),
  • muszą być rzetelne,
  • nie mogą wprowadzać odbiorców w błąd.

Z kolei reklamy muszą być napisane w języku polskim a także muszą być wyraźnie oznaczone jako materiał reklamowy. Ponadto wymogiem wobec reklam jest wskazanie określeń wskazujących na wykonywanie działalności agencyjnej lub czynności agencyjnych wyłącznie przez podmioty wpisane do rejestru agentów oraz wykonujące działalność agencyjną.

Jaki jest koszt takich działań? 

Dokładny koszt kampanii reklamowej uzależniony jest od tego, na jakim portalu się promujemy a także na jakie słowa kluczowe chcemy się wypozycjonować. Zarówno w Google jak i na Facebooku mamy możliwość samodzielnego określenia kwoty, którą chcemy wydać w danym miesiącu czy tygodniu. W zależności od budżetu algorytm ustali, ile razy reklama wyświetli się użytkownikom. 

Marketing szeptany agencji ubezpieczeniowej

Marketing szeptany to bardzo ciekawa strategia polegająca na tym, że firma wykonuje szereg działań mających na celu dotarcie z informacją o oferowanych produktach i usługach do jak największej liczby kontrahentów bądź klientów. Istotą jest wywoływanie dyskusji o marce w internecie w pozytywnym świetle. Potencjalni klienci nie mogą jednak wiedzieć, że jest to forma reklamy. Marketing szeptany przybiera postać komentarzy, poradników, porad lub recenzji. 

Czy marketing szeptany znajduje zastosowanie w branży ubezpieczeniowej? Mimo iż z roku na rok coraz więcej agencji korzysta z tej metody, to w dalszym ciągu marketing szeptany nie jest tu stosowany zbyt często. Agencje ubezpieczeniowe powinny w większym stopniu stawiać na tego typu działania, ponieważ tylko wtedy uda im się dotrzeć z przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców. 

Marketing w ubezpieczeniach – podsumowanie

Bardzo wysoki poziom konkurencji w branży ubezpieczeniowej sprawia, że agencje muszą nieustannie szukać nowych i efektywnych sposobów na znalezienie nowych klientów. Właściwie zaprojektowana kampania marketingowa wcale nie musi być bardzo droga – ważne, aby zaplanować ją rozsądnie i odpowiedzialnie, a wymierne efekty z pewnością pojawią się szybciej niż myślimy. W prowadzeniu codziennych działań marketingowych ważne jest, by zwracać uwagę przede wszystkim na potrzeby potencjalnych klientów. Wówczas osiągnięcie sukcesu będzie wysoce prawdopodobne.