Marketing agenta ubezpieczeniowego – jak zbudować swoją markę?
1 marca, 2021W branży ubezpieczeniowej panuje duża konkurencja. Towarzystwa ubezpieczeniowe oraz poszczególni agenci ubezpieczeniowi starają się jak najmocniej obniżyć ceny, by wzbudzić zainteresowanie wśród jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Aby odnieść w branży ubezpieczeniowej duży sukces, warto zastosować szereg technik marketingowych. W niniejszym artykule prezentujemy pakiet wskazówek marketingowych dla agentów ubezpieczeniowych.
Wzbudzaj zaufanie
Zakup ubezpieczenia to bardzo poważna sprawa. Sprzedawcy ubezpieczeń powinni pamiętać o tym, że klienci szukają nie tylko atrakcyjnej polisy. Niejednokrotnie zdarza się, że jednocześnie poszukują też osoby, której będą mogły się „wygadać”. Oznacza to, że sprzedawca ubezpieczeń musi wzbudzać zaufanie.
Warto wiedzieć: Zalety pracy agenta ubezpieczeniowego
Umiejętność nawiązywania relacji z klientami jest niezwykle istotna. W branży ubezpieczeniowej zdolności interpersonalne pełnią bardzo ważną rolę. Zachęcamy, aby w materiałach marketingowych zamieścić zdjęcie sprzedawcy. W ten sposób klienci będą mogli się z nim identyfikować. Warto wiedzieć, że statystyki jasno pokazują, iż sprzedawcy, którzy nawiązują głębsze relacje ze swoimi klientami, generują znacznie większe zyski. Czasem nawet jedno zwykłe zdjęcie może być skutecznym sposobem na nawiązanie relacji.
Cyklicznie przypominaj o swoim istnieniu
Klienci powinni wiedzieć, że o nich pamiętasz. Minimum raz do roku należy przesłać do swoich dotychczasowych klientów list. Można w nim na przykład zawrzeć pytanie, czy nie potrzebują jakiejś nowej polis lub zadać ogólne pytanie na temat ich dotychczasowego zadowolenia z usług świadczonych przez daną firmę. Taka forma marketingu pośredniego z pewnością zostanie doceniona – w ten sposób nie próbujesz przecież na siłę sprzedać konkretnego produktu, tylko okazujesz swoje zainteresowanie sytuacją konkretnej osoby. Dzięki temu może ona poczuć się ważna, wyróżniona. Tworząc tego typu treści dobrą strategią jest lekka modyfikacja treści w zależności od tego, jaka jest charakterystyka poszczególnych grup klientów. Zupełnie inną wiadomość skierujesz przecież do młodego właściciela samochodu, a jeszcze inną do staruszka, który wykupił ubezpieczenie na życie.
Marketing agenta ubezpieczeniowego – aktywność w branży
Kontakt z klientami i reklama to nie wszystko. Ważna jest także dbałość o swoją pozycję wśród partnerów w branży. Budowa relacji biznesowych jest bardzo istotna. Sporo firm ubezpieczeniowych czy agentów dołącza do branżowych grup, w których dzielą się ze sobą spostrzeżeniami i uwagami na temat specyfiki tej branży oraz wspólnie myślą nad wypracowaniem atrakcyjnych form obsługi klientów.
Najpopularniejsze: Ile zarabia agent ubezpieczeniowy
Znajomość własnych produktów
Aby osiągać dobre wyniki sprzedaży i pozyskiwać nowych klient, trzeba spełnić jeden prosty warunek. Chodzi tutaj oczywiście o znajomość własnej oferty. Nawet najlepszy sprzedawca nie powinien sprzedawać czegoś, czego sam nie rozumie. Podstawowa rzecz to zapoznanie się z aktualnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi sprzedaży ubezpieczeń oraz przetwarzania danych osobowych. Mowa tu przede wszystkim o europejskim rozporządzeniu RODO oraz polskiej ustawie o ochronie danych osobowych. Powinieneś także znać wszystkie szczegóły wszystkich sprzedawanych polis, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości udzielać wyczerpujących odpowiedzi zainteresowanym klientom.