Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń?

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń?

28 września, 2020 Wyłącz przez Alicja Zawadzka

Każdy agent ubezpieczeniowy ma swoje potrzeby i sposób działania. Wszyscy jednak liczą na wsparcie, aby trafić do możliwe największej liczby potencjalnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż. Dla osób, które długo działają w branży znalezienie skutecznego sposobu na wzrost przypisu składki proste nie jest. jak zatem zwiększyć sprzedaż polis ubezpieczeniowych?

Zbudowanie wizerunku w social mediach

Social media już niemal od 15 lat są istotnym elementem życia współczesnego człowieka. W zdecydowanej większości przypadków korzysta się z nich jednak tylko w celach rozrywkowych. Tymczasem jest to bardzo ważny kanał marketingowy. Przygotowane dla odbiorców treści np. ciekawe artykuły tematyczne czy grafiki, muszą oczywiście trafić do odpowiedniej grupy docelowej. To dystrybucja treści marketingowych. Obecnie skuteczna dystrybucja nie jest tania. Media społecznościowe różnego rodzaju np. Facebook oferują opcję wykupienia reklam. Gdy klient trafia na daną stronę poprzez kliknięcie w taką reklamę, mowa o ruchu płatnym. W podobny sposób działa system reklam wyszukiwarki Google.

Jak zbudować portfel klientów agenta ubezpieczeniowego?

Dzwonienie do potencjalnych klientów w celu umówienia spotkania, bez odpowiedniego przygotowania, nie ma większego sensu. Dodatkowo wiąże się to z przykrymi konsekwencjami, bo bywa to łamaniem prawa. Obecnie dużym problemem agentów ubezpieczeniowych i doradców finansowych jest to, że stawiają oni na taki sposób docierania do klientów, który jest drogi, nieskuteczny i frustrujący. Nie daje on niestety dobrych wyników. Dzwonienie odbywa się bowiem do niewłaściwie sprofilowanej bazy kontaktów.

Popularne programy CRM dla agentów i multiagencji

Telemarketing a agenci ubezpieczeniowi

Na mocy nowelizacji ustawy o prawach konsumenta z 2014 roku wprowadzono zmiany do obowiązującego prawa telekomunikacyjnego. W ten sposób wiele działań stosowanych w tej branży jest niezgodnych z prawem. Umawianie się przez telefon i prowadzenie sprzedaży, emailowanie, smsowanie – marketing bezpośredni bez uzyskania zgody na tego rodzaju kontakt to działania sprzeczne z prawem. Trzeba również pamiętać o RODO. Dlatego też akcje telemarketingowe, aby były w pełni legalne, muszą spełniać całkiem sporo kryteriów. Wcześniej ich nie było, co rodzi duże problemy.

Agent ubezpieczeniowy a CRM

Po wielu miesiącach pracy agenci ubezpieczeniowy mogą mieć na swoim koncie sporo sprzedanych polis. Są jednak i kontakty, które wcale nie kończą się podpisaniem stosowanej umowy. Przez lata udaje się na ogół zbudować bazę zaufanych klientów. Są też klienci, którzy odchodzą po jakimś czasie. Nad tego rodzaju danymi warto mieć kontrolę. W ten sposób można analizować i wyciągać wnioski. Da się wytypować klientów, z którymi można nawiązać ponowny kontakt. Kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiedniego programu CRM przeznaczonego dla agentów ubezpieczeniowych.

Program dla agentów ubezpieczeniowych

Oprogramowanie dla agentów ubezpieczeniowych – jak wybrać właściwe?

Przy wyborze oprogramowania, trzeba kierować się wieloma kryteriami, które są w tym przypadku pomocne. Dobrze jest zastanowić się nad swoimi oczekiwaniami wobec programu CRM. Wiele osób stawia na rozwiązania proste w obsłudze, które pozwalają oszczędzić czas – swój i klientów. Coraz popularniejsze są opcje automatyzacji kalkulacji składek AC i OC. Dobre oprogramowanie umożliwia kontrolowanie kontaktów z klientami i ich skuteczne podtrzymywanie. W ten sposób można doprowadzić do wzrostu sprzedaży. Dane rozwiązanie powinno być ponadto elastyczne, aby można je było łatwo dopasować do swoich potrzeb i oczekiwać.

CRM dla agentów ubezpieczeniowych – ile to kosztuje?

Ceny poszczególnych programów CRM są zróżnicowane. Różnią się one w zależności od funkcjonalności, które oferują. Agent ubezpieczeniowy musi wiedzieć czy dana cena jest odpowiednia do jego oczekiwań i możliwości. Za niektóre programy CRM płaci się co miesiąc w formie abonamentu. Czasem wykupowane są roczne pakiety. Czasami spotkać się można poza tym z opcjami bezpłatnymi, które oferowane są w ramach współpracy z określoną multiagencją.