Cechy dobrego agenta ubezpieczeniowego

Cechy dobrego agenta ubezpieczeniowego

17 stycznia, 2020 Wyłącz przez admin

Kim jest agent ubezpieczeniowy?

To w świetle obowiązującego prawa osoba prawna, fizyczna lub podmiot bez osobowości prawnej upoważniony przez towarzystwo ubezpieczeniowe do zawierania umów na jego rzecz z klientami. Agent ubezpieczeniowy pracować może zarówno dla jednego, jak i większej liczby firm ubezpieczeniowych. W tym drugim przypadku jest to tzw. multiagent, który musi zawrzeć wcześniej umowę odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności.

Czym zajmuje się agent ubezpieczeniowy?

Podstawowym zadaniem agenta ubezpieczeniowego jest przedstawianie klientom oferty ubezpieczeniowej. Zajmuje się on pozyskiwaniem kontaktów oraz zawieraniem umów ubezpieczeniowych. Powinien więc stale rozwijać bazę klientów, dbając jednocześnie o wszystkich. Zadowoleni ludzie chętnie bowiem korzystają z usług.

Aby zostać agentem ubezpieczeniowym trzeba posiadać wykształcenie co najmniej średnie i nie być osobą karaną. W zawodzie tym przydatne są jednak również i pewne cechy. Co ma największe znaczenie?

Cechy dobrego agenta ubezpieczeniowego

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że głównym zadaniem każdego agenta ubezpieczeniowego jest pozyskiwanie klientów i podpisywanie z nimi umów. Zadowolony klient często poleca danego agenta dalej np. swoim znajomym czy rodzinie.

Agent ubezpieczeniowy

Na tym jednak nie koniec. Agent ubezpieczeniowy powinien być osobą, która umie słuchać i rozmawiać z ludźmi, a więc potencjalnymi klientami. Większość osób nie przepada za prawionymi im wykładami czy wystąpieniami pełnymi trudnych i niezrozumiałych dla nich słów. Agent musi chcieć poznać potrzeby drugiej osoby i wyjaśnić jej wszystko po kolei, rozwiewając ewentualne wątpliwości. Nie może narzucać nigdy warunków ubezpieczenia, ale jedynie sugerować i doradzać, które jego zdaniem rozwiązanie jest bardziej korzystne.

Rzetelne i sprawdzone informacje to podstawa

Sprzedawane przez agenta ubezpieczeniowego polisy mają z założenia chronić zdrowie, życie czy majątek ludzi. Stąd też klienci cenią sobie osoby konkretne i merytoryczne. Nie ma nic złego w tym, że agent ubezpieczeniowy czegoś nie wie. W końcu tematyka ubezpieczeń jest bardzo szeroka i cały czas się rozwija. Stąd nawet doświadczeni agenci mogą czasem czegoś nie wiedzieć. Wówczas nie można klienta oszukiwać, ale dobrze jest brakującą wiedzę jak najszybciej pozyskać.

Ciągły rozwój i poszerzanie wiedzy

Branża ubezpieczeniowa jest wbrew pozorom trudna. Wynika to w dużej mierze z tego, że regulacje prawne, technologia czy po prostu oczekiwania klientów, cały czas się zmieniają. Dobry agent ubezpieczeniowy powinien więc potrafić dostosować się do zmieniających się cały czas warunków. Musi być otwarty na nowości i rozwijanie swoich umiejętności.

Agent ubezpieczeniowy, który chce być ze wszystkim na bieżąco, powinien poszerzać swoją wiedzę. W tym przypadku z pomocą przychodzą różnego rodzaju szkolenia. Dobrze ponadto, gdy nowoczesna technologia nie jest mu obca. Dzisiaj trudno jest sobie bowiem wyobrazić agenta ubezpieczeniowego, który nie potrafiłby obsługiwać np. odpowiedniego programu CRM.