ABC multiagencji, czyli jak odnaleźć się w świecie ubezpieczeń

ABC multiagencji, czyli jak odnaleźć się w świecie ubezpieczeń

23 września, 2022 Wyłączono przez Piotr Zalewski

Prowadzenie firmy w branży ubezpieczeniowej wiąże się z wieloma wyzwaniami. W związku z tym, iż konkurencja na tym rynku jest dość mocna, wypracowanie własnej marki od zera może być niezwykle trudne. Ponadto, aby dość szybko wypłynąć na szerokie wody, niejednokrotnie należy podejmować ryzykowne decyzje. W poniższym artykule omawiamy najważniejsze wskazówki, dzięki którym prowadzenie własnej multiagencji ubezpieczeniowej może być prostsze i lukratywne. 

W pogoni za dynamicznie zmieniającymi się trendami 

Jeden z podstawowych błędów popełnianych przez właścicieli firm w każdej branży jest dość szybkie osiadanie na laurach. Jeżeli przedsiębiorca nie podąża za dynamicznie zmieniającymi się trendami, jego przedsięwzięcie z góry skazane jest na niepowodzenie. Brak innowacyjnych pomysłów i oferty odpowiadającej potrzebom klientów sprawi, że sytuacja bardzo szybko zostanie wykorzystana przez naszą konkurencję. 

Nawet jeśli dana firma jest jednym z liderów i posiada szerokie grono usatysfakcjonowanych klientów, cały czas należy koncentrować się nad tym, co można byłoby zmienić, aby jeszcze lepiej dostosować ofertę do bieżących trendów. Jednocześnie właściciel firmy oraz zatrudniani przez jego pracownicy muszą na bieżąco poszerzać zakres swojej wiedzy oraz obserwować wszystkie ruchy podejmowane przez konkurencyjne podmioty. Inwestycja w rozwój i wiedzę oraz inspiracja pomysłami konkurencji – to najlepsza recepta na odniesienie sukcesu w branży ubezpieczeniowej.

Święty Graal każdej multiagencji ubezpieczeniowej

O tym, czy dana firma osiągnie sukces rynkowy, w głównej mierze decydują jej pracownicy. Z tego względu należy szczególną troską i zainteresowaniem obdarzać zatrudnianych agentów ubezpieczeniowych. To ich codzienna praca i kontakt z klientami sprawiają, że firma jest pozytywnie oceniana. 

Dobrą zasadą, którą warto wdrożyć, jest dokładne wytyczenie zakresu obowiązków każdemu z zatrudnianych agentów. Ponadto należy stosować różne systemy motywacyjne, np. premia dla agenta, który w danym miesiącu wykaże się najlepszymi wynikami, np. pod względem liczby klientów czy wartości sprzedanych ubezpieczeń itp. Perswazja pozytywna jest znacznie skuteczniejsza od przekonywania za pomocą różnych kar. 

Nowe technologie to przyszłość branży ubezpieczeń 

Każda dynamicznie rozwijająca się multiagencja ubezpieczeniowa dysponuje obecnie nowoczesnymi programami, dzięki którym wiele spraw szybko i efektownie można załatwiać w sposób całkowicie zdalny. W dzisiejszych czasach zdalne kontakty z klientami pełnią szczególnie ważną rolę. Gdy multiagencja dysponuje wyspecjalizowanym oprogramowaniem, może w bardzo szybki sposób wyszukiwać oferty w pełni odpowiadające konkretnym oczekiwaniom danego klienta. 

Agenci korzystający z takich aplikacji oszczędzają także mnóstwo czasu, który mogą poświęcić na wykonywanie innych istotnych czynności. Inwestycja w program do sprzedaży ubezpieczeń przyczynia się do wzrostu sprzedaży oraz poprawy obsługi klienta. Znacząco zmniejszone zostaje także ryzyko zagubienia ważnych dokumentów. Oprogramowania, które są dostępne na rynku, odpowiadają wszystkim normom prawnym w zakresie bezpieczeństwa przetwarzania danych. Ich twórcy szczególną uwagę zwracają na to, aby były one zgodne z rozporządzeniem RODO oraz z zapisami ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Jeśli firma ubezpieczeniowa chce odnieść sukces, inwestycja w profesjonalne oprogramowanie dla multiagencji ubezpieczeniowej wydaje się być koniecznością. 

Sukces finansowy multiagencji

Właściciel nowej multiagencji ubezpieczeniowej musi zdawać sobie sprawę z tego, że w początkowym okresie prowadzenia działalności będzie czekało go bardzo dużo ciężkiej pracy – głównie związanej z pozyskiwaniem klientów. Stopniowy wzrost liczby sprzedanych polis sprawi, że wraz z upływem czasu dochody pozwolą na pokrycie wszystkich kosztów prowadzonej działalności. 

W firmie już na starcie powinno zatrudnić się osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie sprzedaży ubezpieczeń. W tej chwili przepisy dopuszczają zatrudnianie profesjonalnych agentów ubezpieczeniowych oraz osoby fizyczne wykonujące czynności agencyjne (w skrócie OFWCA). Gdy liczba agentów oraz klientów będzie odpowiednio duża, miesięczny dochód multiagencji może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Trzeba jednak pamiętać o tym, że takie wyniki nie pojawią się od razu. Tylko systematyczna, ciężka praca jest sprawdzonym sposobem na sukces w tej konkurencyjnej branży.

Własna multiagencja – dobry pomysł na biznes? 

Uruchomienie własnej multiagencji ubezpieczeniowej wiąże się z koniecznością poczynienia wielu nakładów finansowych oraz poświęcenia znacznej ilości czasu. Zarówno właściciel jak i zatrudniani przez niego pracownicy muszą stawiać na nieustanne poszerzanie swojej wiedzy oraz zwiększanie zakresu posiadanych umiejętności.

Ważne jest także obserwowanie ruchów podejmowanych przez podmioty konkurencyjne oraz dostosowywanie polityki komunikacyjnej i sprzedażowej do dynamicznie zmieniających się trendów w branży. Dzięki wprowadzeniu w życie wszystkich powyżej omówionych wskazówek osiągnięcie wytyczonych celów powinno być znacznie prostsze oraz mniej czasochłonne.